Kaiafas

1 Oktober 2016 reiste 3 av klubbens medlemmer til Kaiafas i Hellas for å få forlenget sesongen litt med passe temperert vann før vinteren slo inn for fullt i Norge.

Vi reiste fra 5-6 grader hjemme og ble motatt hos George Hatzis med strålende sol og 25 grader i både vann og på land! Det var deilig å få strekke på beina etter en 3 timers kjøretur i en fullstappa Mercedes uten air condition!

Hatzis Waterski Paradise drives av brødrene George og Tasos Hatzis.

Her er alle velkomne og gjersfriheten er stor!

Waterski Paradise kan tilby 2 slalombaner, solsenger og klubbhus med kjøkken og sofa!

Her slapper man av mellom settene!

Kaiafas kan i tillegg til en koselig småby med kafèer og butikker, vise frem en av Hellas lengste sandstrender, Olympia Stadion og flere greske attraksjoner.

George Hatzis er gresk mester og kan faget sitt! Han lærer velvillig bort triks og tips til nybegynnere og erfarne vannskiløpere! En coach som setter av god tid til akkuratt deg!

Rookiene på turen satt nye personlige rekorder på vannet,- selv om frosker og slanger var noe skummelt i starten..

Etter harde dager med trening inviterete George oss med på Spa til «The Westin Resort - Costa Navario»

Et enormt stort golfhotell med nydelige spafaseliteter kun for inviterte!

Et deilig bad i saltvann og med goe oljer var akkuratt det vi trengte etter en uke med tigermygg på størrelse med kattunger som trodde vi var levende buffèt.. Jeg skal aldri klage på myggen hjemme på Lima igjen!!

Denne helgen skulle det og arrangeres en konkurranse hos Hatzis Waterski Paradise, og SSVSK stilte med 1 utøver.

Eneste utøver som ikke var gresk!

Espen Dale trente både tidlig og sent og satt ny personlig rekord i konk!

Han tok og 2 plass i Open Klasse og fikk med seg en fin sølvmedalje hjem!

På vei til flyplassen da vi skulle hjem igjen, stoppet vi hos Tasos Hatzis.

Han driver og en Hatzis vannskiklubb i Aliartos - en time fra Athen.

Espen som hadde bursdag denne dagen fikk feire med det han liker aller best! ;)

Selv om vi ikke rakk flyet hjem og måtte betale en større sum penger for både nye flybilletter, Mc Donalds-mat og is som trøst, hadde vi en helt fantastisk tur!!

SKI TO GLORY!